Om presentasjoner og litt mer fra uke 2

Denne uka har elevene gjennomført presentasjoner i samfunnsfag. Denne gangen fikk de velge tema for presentasjonen selv (nesten). Kravet var at det måtte være om en historisk viktig person, en dagsaktuell person, et land eller en konflikt. Det ble mange spennende presentasjoner.

Etter presentasjonen måtte elevene fylle ut skjema med egenvurdering og lage to faktaspørsmål fra sin egen presentasjon. På fredag hadde vi kahoot med spørsmålene.

Elevene er også  i gang igjen med å skrive oppsummering fra uka og her er noen utdrag fra det de har likt å jobbe med denne uka;

– Jeg likte å jobbe med den presentasjon i samfunnsfag.
-Jeg lærte mange grammatikk og setningsstruktur i den arken som er øvingsoppgaver.
-Jeg likte å jobbe i laboratorium med Solfrid.
-Denne uka likt jeg å jobbe med presentasjonen og grammatikken.
-Denne uka lært jeg mer fakta om Erdogan, Cellene, Volum og Fotosyntesen.
-Jeg likte å jobbe matematikk med både Tov og Veronica.

God helg! 🙂

Legg igjen en kommentar